Toelatingseisen trombone
Codarts Lyceum
Bij het beoordelen van het toelatingsexamen trombone wordt gekeken naar techniek, muzikaliteit en ontwikkelingspotentieel. Tijdens deze auditie laat je horen welke technieken je onder de knie hebt en in welke muziek je geïnteresseerd bent.
Op het toelatingsexamen speel je twee etudes van verschillend karakter en tempo en twee delen (een langzaam en een snel deel) uit een sonate of uit een concert.
Afhankelijk van het leerjaar waar je auditie voor doet worden er andere eisen gesteld.
Hieronder volgen ter referentie twee voorbeelden.
Toelatingseisen voor klas 1
- Intrinsieke motivatie
- Coachbaarheid, snel oppikken van aanwijzingen in een proefles/auditie
- Gevoel voor ritme hebben en ritmes begrijpen
- Al een ontwikkeld geluid op je trombone kunnen produceren
- In de basis redelijke schuiftechniek hebben en deze aan intonatie kunnen relateren
Toelatingseisen voor klas 4
- Intrinsieke motivatie
- Coachbaarheid, snel oppikken van aanwijzingen in een proefles/auditie en open staan voor verandering
- Een gevorderd gevoel voor ritme hebben en lastigere ritmes begrijpen
- Al een volwassen geluid op je trombone kunnen produceren
- In de basis goede schuiftechniek hebben en deze aan intonatie kunnen relateren
- Verschillende muziekstijlen laten horen (klassiek, jazz, wereld, etc.)
- Interpretatie en voordracht (inleving)